måndag 8 november 2010

what a great guy... what a great phone!

det har ringt nån snubbe till mig ett flertal gånger under gårdagen. eftersom jag jobbade hela dagen, så har jag inte kunnat svara. det är ingen jag vet vem det är, men jag kollade upp numret, och han bor i brunflo. jag tror ju knappast att han lyckats pilla snett på sifferknapparna och lyckats ringa fel till någon som bor på samma ställe. eller ja, brunflo är ju ganska stort. det måste ju hända hela tiden bland alla tiotal personer som bor här. så vem är då denne mystiske karl som så ihärdigt velat nå mig?

nu är det dessutom så att jag glömt min mobil på jobbet. och min plånbok. och mina hemnycklar. jag förstår inte hur jag lyckades med det? ingen brukar ju vela nå mig i vanliga fall, så det skulle inte förvåna mig om jag har ett par tusen missade samtal och en miljon nya sms bara för att jag för en gångs skull inte har mobilen med mig.

snälla mr. bush, berätta hur världen skulle funka utan telefoner?

och vem var det som ringde på min dörr kl. 04.43 natten till söndagen? förlåt om jag inte öppnade, men jag hade faktiskt en arbetsdag att se fram emot. jag gissar friskt på att björns borttappade mobil kan ha något med både mystiska samtal och nattliga besök att göra. hoppas att den har kommit tillrätta nu iaf. annars vet jag någon som blir svår att hålla reda på i vemdalen. jag mena.. det är ju inte så lätt att hålla reda på en björn även om han har mobilen med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar