torsdag 5 mars 2009

nu ske ma gå på määärschnan!

bara för att. BARA för ATT den där gregoriemarknaden är en gång varje år, måste man ta ett avbrott från sina vardagliga sysslor (dvs spela tevespel och dricka kaffe med sandra) och ta en runda på stan.

min första tanke när jag kommit dit, var att jag blivit lurad på konfekten och att det inte alls var någon marknad på stan. men även med mitt IQ borde man fatta att det inte står några knallar på torget när det är mitt under renovering. vi hittade allihop utspridda som kossor på grönbete nere i badhusparken. jag visste ju redan innan jag kommit dit, att det enda jag kommer köpa är troligtvis en hel jävla årsförbrukning med strumpor. "men det är ju billigt iaf". mycket riktigt var det det enda jag hade med mig hem i år också, men jag måste erkänna att jag faktiskt köpte mer än så. jag lyckades lämna den stackars ostbiten jag köpte någonstans. med min tankeverksamhet blev den med största säkerhet inte ens med från försäljaren. grattis anna. det viktiga är tydligen inte vad man spenderar pengar på utan hur mycket pengar man spenderar.

dagens.. nej. kvällens musik: shinedown, sound of madness svänger ju riktigt bra i början.

2 kommentarer:

  1. Sfia kom hem med 5 påsar bröd från marknaden som min mamma fick för sig var jäääätte bra att spara på :O jag hatar marknader!!

    SvaraRadera
  2. Jag kom hem med en halvmeters godisrem som de påstod skulle smaka krusbär. Det gjorde den inte, och sen fick jag ont i magen...

    SvaraRadera