onsdag 20 januari 2010

soffliggardag

imorse vaknade jag upp och mådde litegrann som en påse skit. yrsel och feber och illamående. precis som en påse skit ska må. MEN jag hade ju lovat att vara chaufför till brorsan, så det var ju bara att sätta sig i bilen och åka in mot stan. väl hemma hos honom intogs varsin kopp kaffe, och sedan kan man kalla det kört. från 1200 till 2400 har jag legat i hans soffa utan att röra en fena (och jag har många fenor att röra ska ni veta). vi kom fram till att ingen av oss orkade göra något annat än att bara ligga och dö. lätt värt det. med världens sämsta humor, varsin kontroll i händerna och modern warfare 2 på teven, så kom jag undan med att må skit utan konst.

beställde hem pizza också. höjden av lathet. och jag som var lätt illamående INNAN pizzan. det var som att den tog mig till ett nytt ställe, där allt var svart och det fanns pyttesmå barn. dom var så små att dom fick plats i termosar. ingen kunde ljuga och alla vädergudar bråkade. det var -30, sandstorm och spöregn.. in över östersund drog en tsunami gjord av is. det var som att hela storsjöflaket revs upp av vinden och lade sig över all bebyggelse. ungefär så kändes det efter pizzan. nu ska jag dö framför televisionen och hoppas på att jag mår bättre imorgon.

kände mig lite mer som bockstensmannen än vanligt idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar