måndag 19 april 2010

äntligen måndag

nu är äntligen helgen slut. kan inte låta bli att börja ana en viss hatkärlek till mina arbetshelger. se det som hälsovård att inte vara ledig varje helg. lite sjukt att inse att jag ibland ser på dom som vilohelg bara för att de lediga helgerna har en tendens att bli lite väl intensiva.

denna helg var visserligen allt annat än vilohelg. söta rara malin beslutade sig för att stanna över helgen, vilket jag absolut inte tackade nej till. efter kvällspasset på fredagen gick vi och ölade lite hemma hos jogga. runt 3 timmars sömn, sedan upp igen och jobba 0800-1730. vad jag trodde skulle bli döden när jag kom hem igen, blev istället en trip till jonte, där man fick en jamare upptryck i nyllet så fort man klev innanför dörren. tack GM, kul att du är hemma och hälsar på norrland lite. jag menar faktiskt det. söndagspasset var minst sagt segt då jag nästan insåg att människan behöver sömn för att fungera.

med skräckblandad förtjusning ser jag nu fram emot vårforum 2010, vemdalen. 3 dagar kvar! jag vet att det inte kommer sluta bra på nåt sätt, men jag tänker inte gå ut lika hårt som förra året iaf. hoppas på goväder hela helgen, så att alla som varit där kan visa upp sina fyllebrännor när man kommer hem. men jag tvivlar inte på vädret. solen skiner alltid över vemdalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar