söndag 4 april 2010

glad jävla påsk!

jag vet. gult är fult och jag är fortfarande less på julbordet. påsken är en konstig högtid. jag firar den som bäst med att jobba rekordmånga helgdagar under en vecka. jag njuter av vädret genom entrédörrarna på konsum. jag ler världshistoriens bredaste leende när kunderna säger "nämen, sitter du här idag igen? får du inte vara ledig någonting alls? det måste vara tråkigt att sitta inne i det här vädret..." min chef var dessutom snäll och gav oss anställda påskliljor. jag har inte ens hunnit ta hem min. den står i en påse i skåpet på jobbet. och även om jag hade tagit hem den så hade väl heman (som med allt annat) misstagit den för kattmat. tack för påskpresenten. tanken var god.

måste dock erkänna att jag trots allt jobb lyckats hinna med 2 utekvällar under påskdagarna. torsdagen var en av de bästa kvällarna jag haft på G3. jag gillar inte G3, men jag hade toksköj! på lördagen firades tina salle och wolfen på o'learys. tanken på att jag skulle upp och jobba 1145 på söndagen störde mig en hel del, men jag hade riktigt kul då också. kul att gå ut med therese! och riktigt skoj att träffa erica också. inte träffat henne sedan vi var ut på stråket förra yran. galet vad fort tiden går ibland. sist jag träffade salle var tydligen under yran också. det var inte riktigt ett lika trevligt återseende eftersom han envisades med att berätta om min uppenbarelse på deras groggfrukost. om och om igen.

men det tackar jag för mig och firar att helgen (nästan) är slut med lite tevespel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar