onsdag 22 september 2010

höstpyssel

idag är det en något vitfläckad anna som skriver. jag kände mig lite pysslig och bestämde mig för att ta upp mitt nerlagda köksprojekt igen. det är visserligen inget som har varit akut, men många smådetaljer har blivit glömda.. eller kanske bara ignorerade. jag blev i alla fall jävligt glad när jag upptäckte att jag hade vitfärg kvar i mina gömmor. till och med en helt oöppnad burk (!). så idag har jag börjat måla mina bortglömda underskåp invändigt. till tonerna av raubtiers nya album skriet från vildmarken, icke att förglömma. ett par koppar kaffe med satans mycket krut i, och lite bra musik är nog allt man behöver för att komma igång.

efter att ha tillbringat en massa tid i köket så har jag inte undgått tanken om nya vitvaror. ny spis är ju faktiskt ett måste. och byter jag ut den så måste jag ju byta ut kyl och frys också. risken finns ju att det ser halvt förjävligt ut om de inte matchar, och satan hjälpe mig om man ska behöva stå ut med det. därmed följer också mitt problem. dom här jävla pengarna! men eftersom jag är så jävla smart ibland.. typ einsteinsmart. så funderar jag nu på att måla min kyl och frys i nån latjo färg. eller varför inte tavelfärg som mitt spritskåp? lite nytt för billigare peng, och det passar nog in ganska bra dessutom.

sen kan jag stå framför kylen och visa mitt sanna jag. mitt einsteinsmarta jag.

3 kommentarer:

  1. vet du vad jag tror.. att på kylskåp skulle sånadär asbra klisterark göra sig toppen.. dekorplast eller ngt heter det.. jag och en kompis klippte ut lite olika figurer och satte på hennes kyl.. de här kanske inte var så inspirerande, men så du fattar vad jag menar..
    http://www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115

    SvaraRadera
  2. fick precis ett annat tips!
    i hennes förra lägenhet så hade hon slipat kylen och målat med tavelkritsfärg ;)

    SvaraRadera
  3. nu har jag köpt sån färg och slipar för fullt! det kommer bli hur tufft som helst! :)

    SvaraRadera