tisdag 18 januari 2011

ett besök på hospitalet

igår besökte jag och en vän det akuta hospitalet. efter ha blivit väckt på morgonen fick jag agera ambulans och assistent. det var bra att jag fick ett litet äventyr på dagen, annars misstänker jag att jag hade sovit bort större delen av dygnet. jag som helst inte sätter min fot inne på ett sjukhus, skjutsar dit en person som hatar läkare över allt annat och inte kan se anledningen till att vara där. det hade kunna vara en ganska dålig stämning runt oss, men istället drabbades vi av nån trötthetshumor som inte kan ha varit från denna planet. var länge sedan jag skrattade så mycket.
efter 5 timmars väntande kom idioterna fram till att dom skulle behålla henne där över natten för observation. och jag är säker på att dom idag skickar hem henne utan att egentligen ha gjort nånting. inte konstigt det är kö på sjukhusen.

jag kom under min lilla visit att tänka på spelet theme hospital från 1997. eller rättare sagt, allt jag såg relaterade jag direkt dit. när jag inte hittade en papperskorg i väntrummet så visste jag att om jag slänger mitt skräp på golvet så kommer det automatiskt att bildas en liten hög av skräp just på den fläcken jag slängde mitt lilla papper. och dör man i koridåren så kommer liemannen och gör ett hål i golvet, så man skickas direkt till helvetet. ett litet tecken på att man kan ha ägnat lite för många timmar av sin barndom på just detta spel.

sjukdomar som RN'R-syndrom, kroniskt näshår, revbensspjäll och pöshuvud härjade fritt på min egna lilla mottagning.

1 kommentar: