måndag 6 december 2010

dra mig i skägget.

jag vill börja med att säga grattis till östersund, som i dagarna vunnit VM i parasitsjuka. starkt jobbat. jag trodde aldrig att ni skulle klara det. sen skulle jag gärna belöna mig själv med ett hårt slag i skallen. med en stekpanna, en saxofon, eller varför inte ett stort jävla höghus? varför är jag så glömsk? har jag alltid varit det? hur fan kommer jag bli när jag blir gammal? snart får jag panik.

december månad verkar ha bråttom som vanligt. den kommer alltid mycket tidigare än vad man väntat, och ändå ska den behöva stressa igenom halva månaden. kommer inte hinna med det jag tänkt detta år heller. och som belöning för att man överlevt december så får vi januari direkt efter. årets längsta och tråkigaste månad. som i kontrast mot december brukar kännas som en hel livstid (spenderat på ett dårhus där tiden verkar stå stilla)

tur att jonas meddelade en glad nyhet till mig att se fram emot nästa år. danko jones till östersund i april. nu ska jag bara tvinga mina föräldrar att inte boka någon resa som gör att man är borta den 15e.

1 kommentar:

  1. anna när ska du hälsa på mej? :D eller jag dig?!

    SvaraRadera