tisdag 21 december 2010

juljävlaklappar

jag lyckades idag igen! med konststycket att efter julklappshandling på stan shoppa nästan enbart för eget behov.. (läs icke behov). när jag lovat mig själv att inte köpa något till mig själv under hela denna månad. grattis anna du är bra. du ÄR bra.

det dumma med julen är att man dag efter dag tvingas ut på stan och titta i affärer. vilket självklart resulterar i att man ser en massa saker som man tycker sig behöva själv. och självklart inte någonting till någon annan. julhandel bryter emot våra naturliga lagar. människan är inte skapad för att handla åt andra. vi är av en egoistisk art och julen borde avskaffas helt enkelt. det ökar ju bara ens eget "måste-ha-begär" istället för att få dig att vara en snäll och givmild person. jag blir arg och prylgalen.

2 kommentarer:

  1. ja anna, du ÄR bra. :)

    haha fan vad jag håller med dej! avskaffaaaaa.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du gjorde rätt som handlade åt dig själv. Lika bra det. Och jag håller med om att avskaffa julen och jag och Tess har kommit fram till att det är november ända till nyår och sen är det februari :P Puss

    SvaraRadera