onsdag 29 december 2010

gott nytt år

jag har en bekännelse. det är inget jag är stolt över, men jag ska vara helt ärlig. jag har inte spelat tevespel på en hel månad. det är helt på sanning. över en månad. det förekommer sig nästan lite tragiskt. igårkväll tog jag tag i det hela och startade där jag en gång hade slutat på castlevania. till en början var det såklart svårt att komma in i kontrollerna igen, men det gick ganska snabbt, och efter det var det som att spela ett nytt spel! jag vet inte varför, men på något sätt så upplevde jag det mindre avancerat än sist jag spelade. på ett bra sätt alltså. så jag kom fram till att det kanske är bra att ta en paus ibland. även fast det känns omotiverat. så dagens visdomsord lyder alltså.

ta en paus ibland. kanske till och med en lång paus.

jag dödade en pippifågel igår. bannemig en av dom roligaste bossarna jag spelat.

snart bär det av mot gräftåvallen igen för årets nyårsfirande. jag ser fram emot en god middag med trevligt folk, raketer i backen och sen en irish på bodegan och självklart fralles nyårstal. och till er som inte tänker fira med mig så säger jag redan nu...

GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar: