lördag 4 december 2010

lördag

jag kan inte minnas sist jag satt helt själv hemma en lördagkväll och inte gjorde något alls. är inte helt säker på att det ens har hänt. det spelar ingen roll om det är arbetshelg eller inte. jag har alltid försäkrat mig om att jag slipper vara ensam. det känns nästan lite skrämmande. både det faktum att jag faktiskt inte har pratat med en enda person sedan jag slutade arbetspasset 17.30, och även att jag faktiskt verkar vara helt beroende av sällskap fredag och lördagkvällar. jag har flera gånger ikväll funderat över vilken veckodag det, och till och med över vilken tid det är på dygnet, för att jag tyckt att något är fel.

en sak har jag kommit fram till. det är svintråkigt att vara ensam, och jag hoppas att det aldrig händer igen. ensamheten borde regelrätt begränsas till vardagarna.

1 kommentar:

  1. Men nu kommer jag och invaderar så du inte blir själv :)

    SvaraRadera