torsdag 7 oktober 2010

vart var jag?..

jo.. jag skjutsade min pappa till döden idag. sedan hämtade jag honom igen. det som hände däremellan är följande...

med sjukt bra väder och ingenstans att ta vägen, parkerade jag bilen i badhusparken och undrade över varför folk är folk och hösten är grå. idag var hösten den bästa på länge. jag satte mig på en bänk längs vattnet och funderade på vad jävla bra jag är. sedan blev jag allvarlig. jag tänkte på hur synd det är om folk som mig. SOM INTE FÅR SINA FÖRHANDSBOKADE SPEL PÅ LOVAT DATUM! fan. efter att ha ventilerat tankarna och andats tre gånger så ringde jag sandra. elise hade tidigare sagt att man kan alltid räkna med en student. och det kunde man. sandra kom ner och räddade mig från ensamheten, och jag kunde berätta om min hemska upplevelse med spelleveransen.

vi satte oss i solen på stortorget. jag med min kaffe, och sandra med hennes för stunden växande IQ. där satt vi en lång stund och bara tänkte på de stora frågorna i livet. teorin om här och där. alkoholens ädla skönhet. döda fåglar. tankarna gick tillbaka till barndomen, då jag plågade djur för att få utlopp för mina känslor. sen gick sandra och köpte hostmedecin..

.. jag köpte lim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar