måndag 23 februari 2009

finns jag, så finns det hopp.

av jord är du kommen. men jord kan du icke åter bliva eftersom det ligger tretton meter snö ovanför den. men vi fryser ner dig istället så du inte ens kan ruttna. då kan du stanna här på jorden i några sekel till. kul va?

med det vill jag säga att jag nästan njöt när jag stack ut näsan utanför dörren idag. inte för att jag ville ut, men för att det inte tog emot lika mycket när jag väl var tvungen. jag gillade inte det jag såg, men tanken på att minusgraderna äntligen verkar bli färre värmde. nu ska jag snart plocka fram solbrillor och grillpinnar å kidnappa sandra till isön. där ska vi jobba på den fetaste sportlovsbrännan* och käka pinnbröd som aldrig förr. tänk att det kanske blir vår i år också. det är fan i mig helt åt skogen otroligt.

*sportlovsbränna är en sån bränna som sportlovsbarnen får när dom varit uppe i fjällen en vecka. från haka till hårfäste, med undantag runt ögonen där de burit sina 50kronorsgoggles från rusta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar