onsdag 11 februari 2009

städkompagniet - vår mardröm, din utopi.

tänk att få hem den där svarta städhjälpen alla pratar om. jag har städat idag. dammsugit sönder och samman. under och ovanpå soffor, sängar och tapeter. i microvågsugnar och frysboxar. jag gav mig även på ett försök att vädra. men när läpparna blev blåa, det började komma rök när jag andades och fingrarna frös fast i skurmoppen tog jag det kanske smartaste beslutet på länge. jag stängde balkongdörren och lade fenomenet "städning" på hyllan. och där kommer det få ligga tills jag kan göra fotavtryck i lorten på golvet. haha, kom å tänka på en vacker sång som alla mina vänner från mediaprogrammet med största säkerhet kommer ihåg lika väl som jag. den handlade om att inte lägga saker på is (framförallt inte projektarbeten, som textförfattarna till låten erfarat).

kvällens musik: raubtier lyssna för guds skull på dom galna haparandaborna. det är ett måste. låten kamphund är bland det mest egendomliga jag hört. snabbt och brutalt. albumrelease 25e mars. värt en lyssning eller två?

2 kommentarer:

  1. Estensson, jäkla stjärna! xD

    SvaraRadera
  2. Second that! Såg Raubtier på Jontes blogg. Lyssnar på Kamphund nu :)

    SvaraRadera