torsdag 12 februari 2009

spend it while you can...

... or before. ja. då var tvåtusen pickadoller borta från kontot redan dagen INNAN lönen skramlat in. jag har varit på shoppingrunda idag. med kreditkortet i högsta hugg. med mig hem fick jag en ny lampa och lite onödigt småskrot. typ en melaminburk. jaha, tänker ni. nu tänker hon förgifta någon stackars krabat med en burk melamin. och ja. hade det gått skulle jag nog göra det, men det blir nog lite svårt när melaminburken inte innehåller speciellt mycket melamin. den var i sanningens namn helt tom. herrejävlar vad jobbigt och invecklat det här blev.

lampan sitter på plats nu iaf. efter lite doning från min och jontes sida fick vi till och med den att lysa. kors i taket, för det var inte lätt. men nu hänger den där. det ser lite ut som att någon har spikat upp ett skatbo i taket. fast på ett bra sätt. nu väntar jag bara på att det ska komma en liten sparv och flytta in där. så min lille mjao, heman får något att göra när jag inte är hemma. han försökte redan innan vi fått upp fanskapet att jaga fåglar i den. när han inte hittade nån pippi, tog han en tugga av lampan istället. stackars kissemåns har ju inte får nån mat på flera veckor.

imorgon blir det nog en stadsrunda igen. shop 'til you drop! är man ledsen och nere, kan man alltid tröstshoppa. är livet å andra sidan på topp, så firar man det med något nytt! fan, vad ska man med pengar till om man inte tänker använda dom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar