måndag 16 augusti 2010

saft saft hallonsaft....

igår var jag till störåsen och plockade hallon. 10 liter fick vi till.. inte illa pinkat det heller! stekhett och svettigt var det, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var värt det. roligt att vara där en sväng också. det är inte allt för ofta man är i den stugan nuförtiden. annat var det när man var ung... tror dessutom att det spökar där också! haha. momma hade nämligen ett missat samtal på mobilen. det konstiga var bara att nummret var från stugan. det numret dom hade där förut. som är uppsagt. vi funderade en stund på hur det hängde ihop och kom fram till att någon annan måste ha fått samma nummer nu, så hon ringde upp för att kolla vem det var. till svar fick hon numret du söker har inget abonnent. och när hon ringde nummerupplysningen så sa dom bara att numret hade upphört. skumt! tänk om det är gammelmorfar som ringde för att säga hej! haha.

gammelmorfar säger hej!

plockar man bär så får det oftast vissa följder. man måste rensa dom jävlarna! igårkväll och idag har jag suttit och petat bort larver för fulla muggar! och ikväll har jag försökt koka hallonsaft! hur den blev återstår att se. jag har inte vågat smaka den än. imorgon blir det sylt. om jag orkar gå och köpa passionsfrukt tänkte jag blanda i det i hallonsylten också. kan bli gott. eller så smakar det skit. jag håller tummarna på det förstnämnda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar